החלפת צמיגים לקראת עונת החורף

החגים מתקרבים, ומיד אחריהם נגיע לעונת החורף. אחד הדברים הכי חשובים הוא להכין את הרכב שלנו בצורה טובה לקראת החורף, ובמיוחד לקראת ימים גשומים. ההכנה הזו צריכה לבוא לידי ביטוי בעיקר בבדיקה והכנה של הצמיגים שלכם. צמיג לא טוב הוא תמיד דבר מסוכן, אולם לקראת החורף הוא הופך להיות מסוכן יותר. צמיגי טיפטופ כאן כדי לעזור לכם להחליף אותו.

 

למה דווקא לקראת החורף

עוד לפני שנדבר על החלפת הצמיג עצמה, חשוב להבין מדוע דווקא לקראת החורף מדובר על פעולה חשובה. למעשה הצמיג הוא החלק היחיד ברכב שבא במגע עם הכביש. למרות החשיבות הרבה שיש לחלקים אחרים ברכב, אין חלק שיותר משפיע על בטיחות הנסיעה שלכם יותר מאשר הצמיג, והדבר הזה נכון בכל עונות השנה.

בעונת החורף ימים גשמים הם חלק בלתי נפרד מלוח הזמנים שלנו. כביש רטוב אוטומטית הופך את הנהיגה שלנו להיות מורכבת יותר. הכביש מחליק יותר, הבלימה נעשית איטית יותר וכאן בדיוק מגיע התפקיד של הצמיגים שלכם. צמיג פגום עלול להגיב בצורה לא טובה לכביש רטוב, מה שמעמיד אתכם בסכנה ברורה. זו הסיבה שלפני החורף, הדבר הכי חשוב לבדוק זה את הצמיג שלכם.

 

מה מצב הצמיגים שלכם

עוד לפני שניגשים להחלפת צמיגים לרכב, כדאי לבדוק מה המצב הנתון של הצמיגים. החלפת צמיג היא לא דבר הכרחי, וייתכן שהצמיגים שלכם במצב טוב. לכל צמיג יש תאריך תפוגה, אך במקרים רבים עוד לפני ההגעה של התאריך הזה הצמיג שלכם זקוק להחלפה. הדבר העיקרי שאותו יש לבדוק בצמיג שלכם הוא את עומק החריצים של הצמיג.

לכל צמיג יש חריצים שנועדו למנוע את החלקת הרכב בעת הנסיעה. ברגע שהחריצים הללו מתמלאים הצמיג הופך להיות לא בטוח לנסיעה ויש להחליף אותו. פגמים אחרים גם יכולים להופיע בצמיג, אולם בדיקה שלהם היא דבר מורכב יותר וכדאי לעשות אותה במקום מקצועי שמתעסק בהחלפת צמיגים.

 

בחירת צמיגים מתאימים

אחרי שהבנתם שהגיע הזמן להחליף את הצמיגים שלכם, הגיע הזמן לבחור צמיגים מתאימים. הדבר הראשון הוא בדיקה של מידות הצמיגים ביחס לג'נט של הרכב שלכם. הג'נט הוא למעשה החלק המתכתי של הרכב שעליו הצמיד מתלבש. לכל רכב יש ג'נט שונה, ולכן הצמיג צריך להתאים לקוטר הג'נט שלכם. יתר על כן, צמיג שלא מתאים בצורה מדויקת לג'נט של הרכב מסכן את הנוסעים בו.

כמובן, התאמה לג'נט היא לא הפרמטר היחיד שאותו אתם צריכים לבדוק. לכל צמיג יש מספר ברגים שניתן להכניס בו, וכמובן יש מרחק מסוים בין כל בורג. עליכם לוודא שבג'נט שלכם מספר הברגים והמרחק ביניהם זהה לזה שיש ביניהם בצמיג עצמו.

בחירת צמיגים מתאימים

 

מה התקציב שיש לכם

המחיר של צמיגים הוא דבר גמיש מאוד. צמיג פשוט יכול לעלות כמה מאות שקלים, אך כאשר אנחנו הולכים על הצמיגים היקרים יותר השמיים הם הגבול. כמובן, התקציב שלכם הוא זה שאמור להכריע מה הצמיגים שאותם תקנו, אך חשוב לזכור שמדובר על חלק קריטי מבחינת ההשפעה שלו על הנסיעה, כך שאם יש מקום שבו לא כדאי לחסוך זה בצמיגים לרכב.

כמובן, ישנם צמיגים יקרים שרלוונטיים רק לצרכים מסוימים כמו צמיגי שטח או צמיגים לרכב שנוסע במהירות גבוהה. אותם צמיגים בהחלט יעלו לא מעט כסף, אולם עבור מי שזקוק להם מדובר על מוצר שאי אפשר לוותר עליו.

 

חברה מוכרת

עוד נתון שכדאי לתת עליו את הדעת בבחירת צמיגים לרכב הוא החברה שמייצרת אותם. בצמיגי טיפטופ תוכלו להנות ממגוון רחב של צמיגים, וחשוב לבחור צמיג של חברה מוכרת. צמיג כזה בדרך כלל יהיה עם תו תקן איכותי, שיאפשר לכם לנסוע בראש שקט ולדעת שאתם בידיים טובות. המחיר של צמיג כזה יכול להיות יקר יותר מאשר צמיגים אחרים אולם זה בהחלט שווה את המחיר.

בשנים האחרונות יותר ויותר יצרנים סיניים נכנסו לשוק הצמיגים. חלק מהחברות הללו מייצרות צמיגים לא רעים במחירים נוחים. אז אם אתם כבר הולכים על צמיג של יצרן סיני לכו על הטובים יותר מבניהם. את החיסכון המזערי שתוכלו לעשות לא כדאי לעשות על חשבון הבטיחות שלכם.

 

בדיקת הצמיג במקרה של תקלה

כמובן, מידי פעם עלינו לבדוק את הצמיג, במיוחד אם אנחנו מרגישים שיש משהו מוזר במהלך הנסיעה. אם הנסיעה שלכם לא חלקה, עליכם לעצור מיד במקום בטוח ולבדוק האם לחץ האוויר בצמיג תקין, ואם לא ייתכן ויש לכם תקר בצמיג. בנוסף, בדקו שאין בצמיג פגמים חריגים או שכפי שהזכרנו בתחילה, שהחריצים של הצמיג שומרים על העומק הנדרש למניעת החלקה.

באופן כללי כדאי לבדוק את הצמיגים אחת לחודשיים, אולם אם נסעתם בשטח או שהרכב שלכם ספג מכה מסוימת בדקו את הצמיגים מיד בתום הנסיעה. עדיף לכם לגלות תקלה בצמיג כמה שיותר מהר, כדי לא למצוא את עצמכם עם צמיגים תקולים כאשר אתם במהלכה של נסיעה מהירה.

בדיקת הצמיג במקרה של תקלה

 

שמירה על הצמיגים לאורך זמן

כדי לשמור על הצמיגים שלכם לאורך זמן יש כמה דברים שמומלץ לעשות. הדבר הראשון הוא כמובן להקפיד על לחץ אוויר תקין בצמיגים. בכל רכב ישנו לחץ אוויר מומלץ, ועליכם לוודא כל הזמן שהצמיגים שלכם נמצאים על לחץ אוויר תקין. ההמלצה שלנו היא בכל חודש לבדוק שלחץ האוויר שלכם תקין, ובמקרה שלא פשוט למלא את זה. מדובר על פעולה פשוטה שחוסכת לכם הרבה.

בנוסף, תנסו לא להשאיר את הרכב במקום חם מידי כיון שלטמפרטורה גבוהה יש השפעה שלילית על אורך חייו של הצמיג. במהלך הנסיעה עצמה מומלץ לבלום ולהאיץ בצורה מדורגת לא רק בגלל החשיבות הבטיחותית של זה אלא גם בגלל שזה יעזור לכם לשמור על הצמיגים שלכם לאורך זמן.

 

איפה מחליפים צמיגים

החלפה של צמיגים צריכה להיעשות במקום שמעניק לכם שירות מקצועי. ההתקנה של הצמיגים צריכה להיעשות בסטנדרט הבטיחותי הגבוה ביותר, בלי להתפשר על שום דבר שקשור לזה. בנוסף, בדקו שיש במקום שבו אתם מחליפים צמיגים את המידות שמתאימות לכם, וכמובן שיש צמיגים במחיר שמאפשר לכם לרכוש אותם.

בכל החלפה של צמיגים מומלץ גם לבקש בדיקה של הג'נטים, כדי להיות בטוחים שהרכב שלכם תקין ובטוח לנסיעה. אם אתם שואלים את עצמכם מה המקום שבו תוכלו לקבל את השירות הזה, כדאי שתכירו את צמיגי טיפטופ.

איפה מחליפים צמיגים

 

צמיגי טיפטופ

צמיגי טיפטופ הוא עסק מקצועי להחלפת צמיגים. בצמיגי טיפטופ תוכלו למצוא כל מה שאתם צריכים כדי לשמור על הצמיגים של הרכב שלכם. צמיגים במבצע, צמיגי שטח וצמיגים במחירים נוחים הם רק חלק מה שתוכלו לקבל בצמיגי טיפטופ. החברה גם עוסק בייבוא של צמיגים וג'נטים מהיצרנים המובילים בעולם. בכל בעיה שיש לכם בקשר לצמיגים, אנחנו ממליצים לכם פשוט להגיע לטיפטופ.

 

לסיכום

בכל הנוגע להכנת הרכב לחורף, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לבדוק את הצמיגים שלכם. ההמלצה שלנו היא פשוט להגיע לטיפטופ ושם תוכלו להנות משירות מקיף שיעזור לכם להנות מהצמיגים הטובים ביותר במחירים נוחים. שמרו על לחץ אוויר תקין כדי לשמור על הצמיג.

חשוב להחליף לצמיגי חורף לעונת החורף מכיוון שהם תוכננו במיוחד כדי לספק ביצועי אחיזה ובלימה טובים יותר בטמפרטורות קרות, שלג וקרח. לצמיגי חורף יש דפוס דריכה שונה ותרכובת גומי המאפשרת להם לשמור על אחיזה ויציבות, ולהפחית את הסיכון לתאונות.

העיתוי של החלפת צמיגי חורף עשוי להשתנות בהתאם למיקום ולתנאי מזג האוויר שלך. כהנחיה כללית, מומלץ לעבור לצמיגי חורף כאשר הטמפרטורות יורדות באופן עקבי מתחת ל-7 מעלות צלזיוס (45 מעלות פרנהייט). זה מבטיח שיש לך את הבטיחות דרושה במהלך החודשים הקרים יותר.

מומלץ להחליף את כל ארבעת הצמיגים לצמיגי חורף לבטיחות וביצועים מיטביים. ערבוב סוגים שונים של צמיגים, כגון שימוש בצמיגי חורף רק על הגלגלים הקדמיים או האחוריים, עלול ליצור חוסר איזון, שעלול לפגוע בבטיחותך. סט שלם של צמיגי חורף מבטיח אחיזה עקבית ויציבות על כל ארבעת הגלגלים.

אמנם צמיגי כל העונה מציעים איזון ביצועים בתנאי מזג אוויר שונים, אך ייתכן שהם לא מספקים את אותה רמת אחיזה וטיפול כמו צמיגי חורף ייעודיים בתנאי חורף קשים. אם אתה נתקל לעתים קרובות בשלג, קרח או טמפרטורות קרות במיוחד, מומלץ להשתמש בצמיגי חורף ייעודיים לבטיחות וביצועים משופרים. צמיגי חורף תוכננו במיוחד כדי להצטיין בתנאים מאתגרים אלה, ומספקים אחיזה ושליטה טובים יותר.

מאמרים נוספים בנושא
טיפטופ

רוצה פרטים נוספים?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

חברת צמיגי טיפ טופ מתמחה בייבוא ג'נטים וצמיגים של החברות והמותגים המובילים ממדינות רבות בעולם. בנוסף, מגישה החברה שירות החלפת צמיגים, תיקון צמיגים וכיוון פרונט. על צוות עובדי החברה נמנים אנשי מקצוע מוסמכים לעבודה בתחום הג'נטים, הצמיגים והרכב על ידי משרד התחבורה. לצמיגי טיפ טופ תצוגת ענק של למעלה מ-1000 ג'נטים ומאות צמיגים במטרה לתת לכל לקוח את המענה המדויק עבורו.

עקבו אחרינו
פתח את הצ׳אט
צריך עזרה? 💬
היי 👋
איך אנחנו יכולים לעזור?