באיזו תדירות יש לבצע החלפת צמיגים

אחד החלקים הכי חשובים ברכב שלנו אלו הצמיגים. החלפה שלהם היא משהו שאנחנו צריכים לעשות מידי פעם, אולם לפעמים בשל העלות והטרחה שכרוכה בכך אנחנו עלולים להדחיק את הצורך הזה. כדי שלא תמצאו את עצמכם עם צמיגים לא תקינים שמסכנים את הבטיחות שלכם, צמיגי טיפטופ כאן כדי לעזור לכם להבין האם הגיע הזמן להחליף את הצמיגים של הרכב שלכם.

החלפת צמיגים

בניגוד לחלקים אחרים ברכב שלנו, צמיגים לרכב סובלים מבלאי גבוה. העובדה שמדובר על החלק היחיד ברכב שנמצא במגע רציף עם הכביש תוך כדי הנסיעה הופכת אותו להיות פגיע יותר מאשר חלקים אחרים. מניעת של שחיקת הצמיגים באופן מוחלט היא דבר בלתי אפשרי, ולכן מידי פעם עליכם להחליף את הצמיגים של הרכב שלכם.

 

למה זה חשוב

החשיבות של החלפת הצמיגים לרכב נובעת קודם כל מהפן הבטיחותי. צמיג לא תקין הוא משהו שמסכן את כל נוסעי הרכב, בשל ההשפעה שלו על יציבות הרכב בעת הנסיעה. בניגוד לחלקים אחרים ברכב שגם אחרי שנים רבות עדיין יכולים לתפקד בצורה טובה, הצמיג שלכם מתישהו זקוק להחלפה, השאלה כמובן היא מתי מגיע הזמן הזה שבו אנחנו צריכים להחליף את הצמיגים.

 

כל כמה זמן צריך לעשות את זה

עוד לפני שנענה על השאלה הזו, חשוב להבין שאין לה תשובה מוחלטת. לכל צמיג יש אורך חיים שונה, וכמובן שנסיבות שונו משפיעות על זמני ההחלפה בצורה שאולי לא צפיתם. באופן כללי אחרי שלוש שנות נסיעה עם צמיג מסוים, יכול להיות שהגיע הזמן להחליף אותו, אך בוודאי שאתם צריכים לבדוק את תקינות הצמיג. הבדיקה הזו נעשית על ידי מדידת עומק החריצים שלו ושלמות הצמיג.

לאחר חמש שנות נסיעה, הצמיג שלכם צריך החלפה בלי קשר למצב שלו, והשאלה היא רק על הזמן שבין לבין. מה שחשוב זה להיות מודעים לכך שאחרי שלוש שנים המצב של הצמיג עלול להשתנות, ופשוט לשים לב לכל שינוי שעלול לסכן אתכם. על כל צמיג מצוין גם תאריך התפוגה שלו, ולאחר תאריך זה עליכם להחליף את הצמיג.

כל כמה זמן צריך לעשות את זה

 

מה הסיבות הנוספות להחלפת צמיגים

כל פגיעה או תאונה שקרתה לכם מחייבת את בדיקת הצמיגים. אמנם לא מדובר על חלק רגיש במיוחד, אולם מספיקה מהמורה קטנה בכביש שיכולה לפגוע בצמיג שלכם כך שלא תוכלו לנסוע איתו בצורה תקינה. כמובן, אם התרחש תקר בצמיג עליכם לבדוק אותו לפני התיקון, ולראות שאכן אפשר לתקן את הצמיג ואין צורך להחליף אותו בצמיג חדש.

המדד הטוב ביותר לצמיג תקין הוא נסיעה חלקה, ולכן אם אתם מרגישים שמשהו אינו כשורה במהלך הנסיעה עליכם לבדוק קודם כל את הצמיגים. לעיתים גם משהו שנראה לכם כמו תקלה חמורה ברכב יהיה פשוט תקלה באחד הצמיגים, והחלפה שלו תפתור לכם את הבעיה לחלוטין.

 

מה העלות של עלות החלפת צמיגים

המחיר של צמיג בודד לרכב רגיל מתחיל מ200 ₪ בערך אולם יכול להגיע להרבה יותר מכך. בצמיגי שטח כמובן שהמחיר יהיה יקר יותר וכך למעשה בכל צמיג ששונה מהצמיגים הרגילים. גם בתוך העולם של הצמיגים הקלאסיים המחירים משתנים לפי החברה שמייצרת את הצמיג, האיכות שלו ועוד נתונים שחשוב לקחת בחשבון לפני שמבצעים החלפת צמיגים.

נקודה שחשוב לזכור עוד לפני שחושבים על המחיר של החלפת צמיג היא את החשיבות הבטיחותית שלו. אין ספק שחיסכון הוא דבר חשוב, בטח במקרה של רכב שהוא מוצר שגם ככה עולה לנו לא מעט. עם זאת, חלק כל כך חשוב כמו הצמיגים שגם משפיעים בצורה דרמטית על בטיחות הנסיעה הוא כנראה לא המקום הראשון שהיינו ממליצים לכם לנסות לחסוך בו כסף.

מה העלות של עלות החלפת צמיגים

 

איפה אפשר לעשות את זה

החלפת צמיג צריכה להיעשות במקום שמחזיק את כל מידות הצמיגים וכמובן מאפשר לכם לבדוק את הצמיגים היטב קודם ההחלפה שלהם. לכו למקום שאתם יודעים שאפשר לסמוך עליו, כדי שהם יחלפו לכם את הצמיגים רק במצב שבו הם באמת צריכים החלפה. כדאי גם לבצע את ההחלפה במקום שכבר יבדוק לכם את הפרונט של הרכב, ויוכל לתקן את הג'נט במקרה של תקלה.

כמובן, השוואת מחירים גם היא דבר חשוב, אולם רק בתנאי שאתם עושים אותה בין מוצרים ששייכים לאותה קטגוריה. מחיר הוא דבר חשוב, אך לא כאשר הוא מגיע על חשבון האיכות של הצמיגים או איכות העבודה בהחלפה שלהם.

 

על מה חשוב להקפיד בעת החלפת צמיגים

בהחלפת צמיג עליכם לבדוק היטב את ההתאמה של הצמיג לרכב. ההתאמה נוגעת לגודל הצמיג, מספר הברגים והמרחק ביניהם. בכל מקום שבו מחליפים צמיגים יהיו בדרך כלל צמיגים שמתאימים לרכב שלכם, אך תמיד כדאי לבדוק את זה לפני שאתם ניגשים לבצע את ההחלפה.

אם יש לכם חברה מסוימת שאתם רוצים את הצמיגים שלה, תהיו מודעים לכך שלא כל מקום מחזיק את כל החברות. סגירת הברגים במכונים להחלפת צמיגים נעשית בדרך כלל באמצעות מברגה חשמלית, ועליכם לבדוק שהברגים יכולים להיפתח גם בצורה ידנית. במקרה של תקר לא תהיה לכם מברגה שאיתה תוכלו לפתוח את אותם ברגים.

 

איך נדע לבחור את הצמיג המתאים לרכב שלנו

כל עוד הרכב שלכם הוא רכב רגיל, כדאי ללכת על הצמיגים שימליצו לכם עליהם במכון ההחלפה. ברכב רגיל ניתן גם להסתפק בצמיגים של חברות סיניות, שהעלות שלהם נמוכה יותר מאשר החברות האירופאיות או האמריקאיות. עם זאת, גם בתוך החברות הסיניות יש כאלו שנחשבות לטובות יותר, אז כדאי לכם לבחור את הצמיגים שלהן.

אם יש לכם המלצה על צמיג מסוים או שיש צמיג שבו אתם משתמשים כבר שנים רבות תוכלו לבקש אותו וכך להיות בטוחים שבחרתם צמיג מתאים לרכב שלכם.

באיזו תדירות יש לבצע החלפת צמיגים

איך נדע לבחור את הצמיג המתאים לרכב שלנו

 

איך נשמור על הצמיגים לאורך זמן

את השמירה על הצמיגים יש לעשות בשני אופנים. הדבר הראשון הוא להקפיד תמיד על לחץ אוויר תקין. לכל רכב יש את לחץ האוויר שבו הצמיגים שלו צריכים להיות, ועליכם לוודא מידי חודש שהצמיגים שלכם עם אותו לחץ אוויר. עם הזמן הלחץ יורד, ולכן חשוב למלא אותו. בנוסף, נסו כמה שפחות לחשוף את הצמיגים שלכם למצבי חום קיצוניים, כיון שלאורך זמן זה פוגע בצמיג.

 

צמיגי טיפטופ

צמיגי טיפטופ הוא עסק מקצועי להחלפת צמיגים וג'נטים. בצמיגי טיפטופ תוכלו להנות ממיטב הצמיגים של החברות המובילות, וכל זה במחירים שלא יקרעו לכם את הכיס. השירות של טיפטופ כולל כמובן בדיקה של הפרונט, ואנשי הצוות של המקום ישמחו לענות לכם על כל שאלה שקשורה לצמיגים שלכם. אז כדי להנות צמיגים איכותיים, כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להגיע אלינו.

 

לסיכום

החלפת צמיגים היא פעולה שאנחנו צריכים לעשות מידי כמה שנים. כמובן, במקרה של פגיעה בצמיג או תקר עלינו לבדוק אותו ולהחליף אותו במקרה הצורך, אולם שמירה על הצמיג בצורה נכונה תאפשר לנו להנות ממנו מספר שנים. הקפידו להחליף את הצמיגים שלכם במקום מקצועי, שמחזיק מגוון רחב של צמיגים. זכרו, הצמיג הוא החלק המשפיע ביותר על הנסיעה.

ההמלצה הכללית היא להחליף צמיגים כל 6 שנים, ללא קשר לבלאי הדריכה שלהם. הסיבה לכך היא שהצמיגים מתדרדרים עם הזמן בגלל גורמים כמו חום, אור שמש וחשיפה לאוזון.

ניתן לקבוע אם יש צורך להחליף את הצמיגים על סמך גילם על ידי בדיקת תאריך הייצור של הצמיג. לכל צמיג יש קוד DOT – Department of Transportation על הדופן שלו הכולל מספר בן ארבע ספרות המציין את השבוע ושנת הייצור. לדוגמה, אם הקוד קורא "2219", זה אומר שהצמיג יוצר בשבוע ה-22 של שנת 2019. כהנחיה כללית, אם הצמיגים שלך ישנים יותר משש שנים, מומלץ להחליף אותם. הסיבה לכך היא שתרכובות הגומי המשמשות בצמיגים נוטות להתכלות עם הזמן, ומפחיתות את הביצועים והבטיחות שלהן.

כן, יש כמה סימנים שצריך לחפש המעידים על הצורך בהחלפת צמיג. אלה כוללים בלאי מופרז, סדקים או בליטות גלויים בדופן, דפוסי בלאי לא אחידים, רעידות או רעידות בזמן נהיגה, ואובדן תכוף של לחץ אוויר בצמיגים. אם אתה מבחין באחד מהסימנים הללו, עדיף לבדוק את הצמיגים שלך על ידי איש מקצוע.

בהחלט! תדירות החלפת הצמיגים יכולה להשתנות בהתאם להרגלי הנהיגה ותנאי הנהיגה. גורמים כמו נהיגה בכבישים משובשים, נהיגה אגרסיבית, בלימה מוגזמת ותחזוקה לא מספקת של הצמיגים עלולים להאיץ את שחיקת הצמיגים. באופן דומה, נהיגה בתנאי מזג אוויר קיצוניים, כגון קיץ חם או חורפים קפואים, יכולה גם להשפיע על תוחלת חיי הצמיגים. חשוב לבדוק באופן קבוע את הצמיגים שלך ולהתאים את מרווח ההחלפה על סמך גורמים אלה.

 
 
 
 
מאמרים נוספים בנושא
טיפטופ

רוצה פרטים נוספים?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

חברת צמיגי טיפ טופ מתמחה בייבוא ג'נטים וצמיגים של החברות והמותגים המובילים ממדינות רבות בעולם. בנוסף, מגישה החברה שירות החלפת צמיגים, תיקון צמיגים וכיוון פרונט. על צוות עובדי החברה נמנים אנשי מקצוע מוסמכים לעבודה בתחום הג'נטים, הצמיגים והרכב על ידי משרד התחבורה. לצמיגי טיפ טופ תצוגת ענק של למעלה מ-1000 ג'נטים ומאות צמיגים במטרה לתת לכל לקוח את המענה המדויק עבורו.

עקבו אחרינו
פתח את הצ׳אט
צריך עזרה? 💬
היי 👋
איך אנחנו יכולים לעזור?